Kirken i Jevnaker

Kirken i Jevnaker er en del av Den Norske Kirke, og utfører seremonier som dåp, konfirmasjon, vigsel og gravferd for kommunens innbyggere primært. Vi tilbyr også aktiviteter for barn og unge, f.eks babysang og barnekor.

Velkommen til Kirken i Jevnaker!

Vårt kontor er plassert i Kirkegata 6, med egen inngang til venstre for inngangen til Samfunnshuset.

Kirken i Jevnaker består av en stab på 6 fast ansatte, i tillegg til sokneprest og prest og vikarer.

I Jevnaker har vi to kirker med tilhørende kirkegårder, dette er Jevnaker og Randsfjord, i tillegg har vi Randsborg menighetshus. Sistnevnte leies ut i forbindelse med f.eks dåp og konfirmasjoner, men vi benytter også huset til egne aktiviteter og møtevirksomhet.

Kirken i Jevnaker er en del av Den Norske Kirke, og utfører seremonier som dåp, konfirmasjon, vigsel og gravferd for kommunens innbyggere primært, men det er også mulig for utenbygdsboende å benytte seg av disse tjenestene mot at det betales en avgift ihht våre betalingsvedtekter. Disse finner man på vår hjemmeside, www.jevnaker.kirken.no

Vi tilbyr også aktiviteter for barn og unge, f.eks babysang og barnekor.

Kirken i Jevnaker har også et fellesråd/ menighetsråd bestående av 8 faste medlemmer og 5 varamedlemmer
Disse sitter i ulike utvalg rettet mot spesifikke oppgaver innen forvaltningen av våre kirker, kirkegårder og aktiviteter for øvrig.

mhk@jevnaker.kommune.no

www.jevnaker.kirken.no/index.phtml